Gespot | Twee nieuwe fysiotherapieboeken

Segmentale verschijnselen – Een bijdrage aan diagnostiek en therapie (vierde druk)

Segmentale verschijnselen zijn manifeste weerspiegelingen van orgaanafwijkingen aan het lichaamsoppervlak. Ze kunnen een belangrijke rol spelen in diagnostiek en therapie in de (para)medische praktijk. In deze vierde herziene editie wordt ingegaan op de precieze oorsprong van segmentale verschijnselen.

• Heldere en overzichtelijke inleiding bij de segmentale diagnostiek en therapie.
  • Het boek gaat daarnaast specifiek in op reflexsymptomen.
  • De vierde druk is geheel geactualiseerd aan de hand van recente literatuur op het gebied van pijn en neurowetenschappen.
  • Auteur: Ben van Cranenburgh

Klik hier voor meer informatie of aanschaf.

Prijs: 26,99

Onderzoek en behandeling van zenuwcompressie

Dit boek beschrijft orthopedische casuïstiek waarbij tevens sprake is van compressie van zenuwen. Soms hebben orthopedische en neurologische aandoeningen een gemeenschappelijke oorzaak. Zenuwbeklemmingen zijn hiervan een duidelijk voorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan de veelvoorkomende lumbale discushernia. Besproken worden onder andere de lumbale discusprolaps, meralgia paraesthetica, erfelijke drukneuropathie, de mortonse neuralgie, het schwannoom, het piriformis syndroom, neuralgische amyotrofie, de n. ulnaris luxatie en verder compressie van de nervi suprascapularis, ischiadicus, tibialis posterior, saphenus en pudendus.

• De tekst is rijk geïllustreerd met educatieve tekeningen en foto’s.
  • De bijlagen achterin het boek tonen handige overzichten van segmentale innervatie, innervatie van de perifere zenuwen, neurologische testen die van belang zijn bij het onderzoek van de patiënt en de MRC-schaal voor het meten van spierkracht.
  • Zoals gebruikelijk in de boekenreeks van Orthopedische Casuïstiek wordt ieder onderwerp besproken aan de hand van patiëntencasuïstiek uit de dagelijkse praktijk.
  • Redactie: Koos van Nugteren en Dos Winkel

Klik hier voor meer informatie of aanschaf.

Prijs: 32,50