Meeste mensen kiezen voor vergoeding negen behandelingen fysiotherapie

Volgens de website van Independer kiezen dit jaar meer verzekerden dan vorig jaar voor een aanvullende verzekering met fysiotherapie.

Naar schatting sluit 45 procent van de verzekerden een aanvullende verzekering met fysiotherapie af. De vergoeding voor fysiotherapie vanuit de basisverzekering is beperkt. Alleen bij een aantal chronische aandoeningen (die op een speciale lijst staan) krijgt een verzekerde de fysiotherapie vergoed. Wel zijn in dat geval de eerste twintig behandelingen per aandoening voor eigen rekening. Zonder chronische aandoening is er geen enkele vergoeding.

De dekkingen zien er als volgt uit:

• een vergoeding voor zes behandelingen fysiotherapie (8 procent)
  • een vergoeding voor negen behandelingen fysiotherapie (19 procent)
  • een vergoeding voor achttien behandelingen fysiotherapie (12 procent)
  • een vergoeding voor 27 behandelingen fysiotherapie (4 procent)
  • een volledige dekking voor alle behandelingen fysiotherapie (2 procent)

Jongeren onder de 18 jaar krijgen de eerste negen behandelingen vergoed. Eventueel kunnen er daarna nog negen behandelingen worden vergoed. Jongeren met een chronische aandoening die op de speciale lijst staan, krijgen alle behandelingen vergoed.

Studenten

En volgens Nieuwsbank kiezen studenten anticonceptie en fysiotherapie boven lage premie. Ruim 60 procent van alle verzekerden bij Studenten Goed Verzekerd kiest voor de aanvullende verzekering van € 5,50 per maand. Hiermee hebben de studenten ook gelijk de gratis extra aanvullende dekking. Naast de vergoeding van de anticonceptie en fysiotherapie wordt niet alleen spoedeisende hulp, maar ook niet-spoedeisende hulp in het buitenland vergoed tegen de kostprijs. Studenten vinden zekerheid op zorg dus belangrijker dan een lage premie.

Bron: Independer en Studenten Goed Verzekerd