Winnaars verloting Fysiotherapie en medicatie

De volgende personen hebben een exemplaar van het boek Fysiotherapie en medicatie gewonnen:

• mevrouw E.J.M. van Schaijik (Wageningen), fysiotherapeut, Praktijk voor Fysiotherapie Quatre-mains
  • de heer W.C.M. Molenaar (Volendam), fysiotherapeut/manueel therapeut, Fysiogroep Waterland

Gefeliciteerd met uw prijs! De boeken worden deze week verstuurd.

Meer weten over fysiotherapie en medicijngebruik?

Interview

Lees het interview met auteur Hendrik van der Velde (fysio-/manueel therapeut) van het boek Fysiotherapie en medicatie op FysioActueel. Van der Velde vindt het belangrijk dat fysiotherapeuten kennis hebben van het geneesmiddelengebruik van de mensen die ze behandelen. Bij veel fysiotherapeuten schiet de kennis op dit punt tekort, stelt hij. Zijn boek Fysiotherapie en medicatie – Medicijngebruik en implicaties voor fysiotherapeutisch handelen vult de lacune.

Ga voor meer informatie over het boek naar Fysiotherapie en medicatie.

E-learning

E-learning Veilige fysiotherapie bij medicijngebruik | Geaccrediteerd

In deze e-learning worden de belangrijkste groepen geneesmiddelen, hun werkingen en bijwerkingen op een rij gezet. De geneesmiddelgroepen die worden behandeld zijn middelen bij hart- en vaatziekten, longziekten, diabetes mellitus, reumatoïde artritis (‘reuma’), de ziekte van Parkinson, migraine en pijn in het algemeen en enkele bijzondere vormen van pijn.

Accreditatie: 2 punten voor de registers Algemeen fysiotherapeut en Geriatriefysiotherapeut | Studieduur: ongeveer 2 uur

Ga voor meer informatie en/of om de e-learning te starten naar E-learning Veilige fysiotherapie bij medicijngebruik.