Centrale sensitisatie in de klinische praktijk

Bent u op zoek naar verdieping over de implementatie van pijnneurowetenschappen in het klinisch handelen? Dan is dit boek iets voor u: een praktische handleiding voor het klinisch herkennen en behandelen van patiënten met centrale sensitisatie.

Bij(para)medische professionals groeit het besef dat de pijnneurowetenschappen een belangrijke rol spelen in de praktijk van het(para)medisch handelen. Dit boek speelt in op de groeiende vraag naar verdieping over de implementatie van pijnneurowetenschappen in het klinisch handelen. Het geeft een praktische handleiding voor het klinisch herkennen en behandelen van patiënten met centrale sensitisatie.

Welke behandelvaardigheden heeft de (para) medische professional nodig om patiënten met centrale sensitisatie te begeleiden? Wat is de plaats van farmacotherapie, pijneducatie, cognitieve gedragstherapie en oefentherapie in de behandeling van centrale sensitisatie?

Het concept centrale sensitisatie wordt toegelicht aan de hand van casussen uit de klinische praktijk:

• pijn bij kanker
  • nekpijn
  • lage rugpijn

Centrale sensitisatie in de klinische praktijk is relevant voor alle (para)medisch disciplines die met chronische pijnpatiënten werken, zoals fysiotherapeuten, manueel therapeuten, oefentherapeuten en revalidatieartsen.

Accreditatie
2 (CKR) punten voor de registers Algemeen fysiotherapeut, Manueel therapeut en Psychosomatisch fysiotherapeut. Daarnaast is deze web-tv voor 2 KU door Keurmerk Fysiotherapie geaccrediteerd.

Ga voor meer informatie en om het boek aan te schaffen naar Centrale sensitisatie in de klinische praktijk.

Auteur(s): Jo Nijs